Solskydd

Peter, skulle du ha kunnat ana för ett år sedan att du skulle läsa en artikel om solskyddsmedel före läsandet av sporten? Nix, men det var just det som hände imorse. DN hade en artikel om solskydd för barn. Varken Sofia eller jag är direkt kända för att bli bruna på sommaren och då kan ni tänka er hur vårt barn kommer att bli... Rev i alla fall ur den artikeln för att spara. För övrigt så kan jag tänka mig att Rune Andreasson (Bamses skapare och kommunist) vänder sig i sin grav med tanke på att Bamse finns på oändligt många artiklar, till och med på ett, enligt DN, dåligt solskydd.


Kommentarer
Postat av: Svelinarn

Som 12-åring sommarjobbade jag med Peter på ett jordgubbsplantage och fick där se hur hans hud reagerar på solstrålar. Är nog klokt att spara artikeln och bunkra upp med zinkpasta :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback