Vad hände?

Ligger i sjukhussängen och skriver på min handdator. En meter bort ligger Isa och sover. Vi tar det lugnt nu. Har kollat på Borat och om en timme kommer våra respektive föräldrar. Det blir känslostarkt.

Har ju meddelat att det gick bra igår. Ska bara redogöra för de starkaste intrycken.

Det första är att Sofia är tapprast. Ett kejsarsnitt är inget finlir direkt. De slet och drog så att hela Sofia skakade. Jag var orolig över att jag skulle svimma, men fixade det genom att bara beundra henne.Älskar henne mer än någonsin just nu.

Att när barnet kommer ut så släpper allt. Det kommer ut ett barn som är vårt och deT är friskt. Glädjen över vårt barn och lättnaden att allt gått bra blir så enormnt starkt. Tårarna bara sprutade. Sofia låg där och blev sydd och vi grät ikapp av glädje.

Skulle ha tagit med mig lite mat. Sitta på uppvaket i 5 timmar var sååååååå tråkigt. Kanske en petitess, men de som känner mig förstår varför jag skriver ner det. :-)

Ja Marcus, hon är rödhårig...

Allt handlar om att ge henne mat just nu.Inte så kul, men det verkar som att Sofia kan amma. Det är bra.

Att bara sitta och titta på henne är stort.

Tänk att vi fick det sötaste barnet.

Vi vågar knappt sova. Man ligger och lyssnar hela tiden på Isa så att hon inte har slutat att andas.

Kommer nog hem imorgon och smäller ut en del bilder då med kvalite.

Tack för alla hälsningar. Så underbart att så många är med och delar vår glädje.

Kommentarer
Postat av: Sara

Här sitter jag och snyftar. Ni har varit så duktiga och modiga, särskilt du min fina Fia! Vilket under... Fin hon är Isa, rödtopp som mor alltså? Sötunge!

Postat av: Krillan

vad gullig hon ær! klappa lillstjærten från mig
*kramar*

2007-08-02 @ 17:28:03
Postat av: Tette

Det är helt fantastiskt!!!
Grattis till det finaste lilla knyttet:D

2007-08-02 @ 18:40:35
Postat av: Ehlin

jag är så glad för att hon kom! grinar mest hela tiden - jag är en lipsill!!
vad fint du skrivit! kram igen

2007-08-02 @ 21:11:05
URL: http://ehlinericson.blogg.se
Postat av: Petra

ahhh, bebisdoft är den finaste doften av allt. Bara ta sin egen mun mot deras panna och insupa doften.MMMMmmmm, den är underbar. Minns den som igår även om mina är 5 och 7½ nu.
Kommer oxå ihåg precis som du skriver att man kunde nästan inte sova utan man bara satt och studerade, tittade och log hela tiden.
ha det bra

2007-08-03 @ 11:12:36
URL: http://godisfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback