Äckliga burkfrukter

När jag var liten så var det mer vanligt med efterrätt än det är idag. Vem minns inte burkpäron som man la en after eight på och sedan slängde in i ugnen. I mitt hem så åt vi burkfrukt med grädde. Oftast på söndagar. Jag hade nästan glömt bort detta och har inte ens tänkt tanken på att köpa en burk. För det är ju faktiskt inte speciellt gott.... Men så helt plötsligt så blev Sofia gravid och av någon anledning är burkfrukt något som Sofia helt plötsligt tycker om. Utan några större problem så trycker hon i sig en hel burk med burkpersikor. Ofattbart. Detta är ju ganska harmlöst så jag låter henne få njuta av det utan att reta henne.


Kommentarer
Postat av: A

Burkpersikor med grädde (eller glass) var standard på söndagarna när jag var liten också, men nu för tiden äter man det aldrig. Blir riktigt sugen när du skriver om det. Måste nog inhandla en burk redan idag !

2007-03-09 @ 10:43:02
Postat av: Svelinarn

Ungsvärmda (burk)päronhalvor med after eight på är underskattat! Blev också sugen nu...

Ha en finfin helg!

2007-03-09 @ 13:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback