Grill och mamma mia

Nu har vi bokat bord på Grill. Velat gå dit ett tag, men inte kommit iväg. Mats I, det var du som ledde oss rätt, för F12 är ju systerrestaurang med Grill (läs kommentar). Enligt Mats så verkar det vara sista besöket på en restaurang på många många år...

På torsdag kl. 16:00 ska vi traska iväg och umgås ett tag med östermalmshjonen. Detta på grund av att Mama Mia barnmorskemottagning ligger på Ö-malm. Ska bli skojigt och jag kommer att vara helt riktigt nervös. Hoppas att allt verkar ok...

En annar fråga. Heter det fortfarande MVC, alltså mödravårdscentral. Om det gör det så uppmanar jag till en kamp där vi utrotar det ojämlika och industriklingande namnet. Argumentera gärna emot mig eller kom med ett förslag på ett namn som bjuder in till att det är två som ska bli föräldrar....


Kommentarer
Postat av: Ian Rush's mustasch

Det heter MVC och jag tycker nog att vi kan låta det heta så även i fortsättningen. Jämlikheten kan faktiskt gå till överdrift... Om du inte köper det föreslår jag att det ska heta "Mödra- och bloggande-pretto-pappa-vårdcentral". För övrigt föreslår jag att du ska dricka en Mint Fizz på Grill, du lär inte bli besviken!

2007-01-24 @ 10:18:23
Postat av: Daniel

Hej Peter och Sofia. Är ju pappaledig har mao. tid att ödsla tid på att läsa bloggar. Sömn var det ja, du ska inte vara så orolig. Jag lyckades faktiskt försova mig häromdagen. Fikc ringa till jobbet 8.30 och säga att jag var lite sen. De trodde mig inte när jag sa att jag hade försovit mig. Att det föregicks av en sjuk-natt med febriga barn och att jag somnade först efter att ha läst morgontidningen framkom aldrig. Sömnen klarar du av, jag tycker det är värre med de förkylningarna. Känner mig lite som en staffetläkare eller bättre beskrivet en ping-pong läkare, influenserna går fram och tillbaka och verkar aldrig ta slut. Själv känner jag mig aldrig frisk..Det finns många saker du kommer vilja ändra på, MVC är inget mot tiden på BB. Vet du att om det blir en flicka får de en rosa namnskylt, en pojke får en blå, detta händer när barnen är 3 minuter gamla...Könsrollerna ska präglas in i tid, så vi vet var vi har varandra. Schysst att kunna gå på restaurang. Jag hade en ganska härlig eftermiddag igår. Jag, Ellen och Samuel var på COOP och storhandlade. Efteråt blev det fika på Grillen, kanske samma ägare...(Lövbit med pompa 69 kr). Ellen lekte i bollhavet, jag fick fem minuters vila..sen blev hon varm, kissnödig, ville ha glass, skulle vara kvar, skulle åka hem...Samuel tittade på.

Nej nu ska jag gå ut med hunden.

2007-01-24 @ 12:25:26
Postat av: Mats

Trevligt att bidra! Och man skall ju inte alltid svartmåla. Visst kan man gå restaurang som småbarnsförälder. Bara man är medveten om att något av följande alltid inträffar under måltiden:
- Barnet sover som en stock tills varmrätten kommer in och man precis tar upp besticken.
- Det annars så milda och timida lilla livet får tokspel och skriker konstant.
- Leverans i blöja modell "uppåtgående" varvid hela kostymeringen behöver bytas.

2007-01-24 @ 15:37:38
Postat av: A

Lycka till nu imorgon !!!! Och ha det så bra på Grill´. Höres !

2007-01-24 @ 18:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback