Cheesecake skapad av gudarna....

Vi var ju på Kungsholmen igår. Grillspettet var grymt gott och Sofias Club Sandwish var inte dålig den heller, men det som fick ögonen att tåras var en cheesecake med åkerbärs-sorbet....ÅHHHHHHHHHHHHHHH!! Satt och fnittrade av hänförelse. Vi ska se till att komma ut och käka oftare!

Annars så har vi börjat med något som antagligen kommer att leda till problem i ytterligare några månader och det är klädproblematiken. Fast igår lyckades vi hitta några schyssta mammajeans åt Sofia. Själv hittade jag ett par gråa Nudie som någon visst hade skapat enbart för min skull. Köpte dom inte. Åhlens har en tendens att lägga på extra mycket pengar. Vi måste ju börja spara inser jag. Allt är ju svindyrt. Ska banne mig se till att hitta något som jag kan sälja till nyblivna fanatiska föräldrar.

Angående fanatism så börjar jag inse att detta med barnvagn verkar var en prestigefråga. Dyrast och coolast barnvagn vinner. Skitsamma att den enbart går att använda i 2 veckor och att ungen efter det ligger i den som ett U för att överhuvudtaget få plats. Men föräldrarna ser ju i alla fall coola ut. Man brukar säga att bilar är en penisförlängare, men vad ska man säga om barnvagnar då, musförlängare?

Tack Caroline och Ola för kläderna vi fick idag, samt erbjudandena om barnstolen. Vi är så tacksamma för det!

Kommentarer
Postat av: Speedo

Efter att ha läst det första stycket i inlägget råder det inte längre några tvivel - Peter, du är så gay! Sofia hade tur som lyckades få ett litet minne av dig innan du helt och hållet går över till den andra sidan...

Avseende barnvagn så gäller det att göra sitt yttersta för att undvika en Bugaboo eller en Urban Jungle med Luis Vuitton-liknande tyg. Annars är det lätt hänt att ni helt plötsligt befinner er i Västermalmsgallerian sippandes på en latte tillsammans med de andra "inneföräldrarna".

För övrigt kan jag meddela att "Suffer for Fashion" med Of Montreal är en tidig kandidat till årets låt.

Nej, nu är det babysim som gäller!

2007-01-28 @ 10:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback