På barnfronten intet nytt

Så kan vi lägga bakom oss ytterligare en helg. Nu kommer det två veckor då man måste jobba fem dagar i veckan... Jobbigt. I sommar får jag i alla fall sex veckor då jag inte är på jobbet. Skönt.

Barnmorska imorgon. Ska fixa så att Sofias sjukskrivning blir förlängd. Sofia skulle aldrig fixa att jobba 100%. Men det borde inte vara några problem med att få det förlängt. Vi har i alla fall fått en bekräftelse på att Karolinska tagit emot vår remiss och en månad innan beräknad förlossning får vi reda på exakt datum.

Hemska tanke, men jag börjar inse att vårt barn kommer att prata stockholmska.

Kommentarer
Postat av: Speedo

Allt, och jag menar ALLT, är bättre än östgötska! (Ja, t.o.m. värmländska!)
Och varför är det så hemskt med stockholmska? Du har ju inte direkt gjort allt som står i din makt för att bevara din dialekt...

2007-05-23 @ 12:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback