När ska vi få sova? Aldrig!!!!!

Är sömnigast i hela världen och ställer mig den stora frågan. Hur ska man klara av att jobba samtidigt som man har en krabat som ligger därhemma och skriker mest hela tiden? Ja, det är bara att gilla läget är det svaret man får från de som vet och som varit med. Man hittar oanade krafter hos sig själv. Men nu är det så att jag har en fru som utan problem kan sova 14 timmar i sträck och behöver det för att må bra. Om hon då upptäcker sina oanade krafter och lyckas minska sömnbehovet med hela fyra timmar så är hon nere på 10 timmar, men borde kanske behöva komma ner ytterligare 3 timmar till för att få allt att gå ihop. Jag behöver minst 8 timmar och om jag upptäcker att jag har oanade krafter så hamnar jag kanske på 5-6 timmar. Men med tanke på att Sofia inte vaknar om någon skulle smälla av en bomb nere på gatan så måste jag då antagligen kompensera hennes 3 timmar vilket innebär att jag troligen kommer att sova cirka 2-3 timmar/natt. Kommer att bli riktigt skoj. Det är bara att planera in botoxbehandling, börja sminka sig så att påsarna under ögonen inte syns samt börja bära hatt för att dölja att man tappat håret av ren utmattning.

För övrigt så är inte Sofia sugen på Werthers original längre. Kan även meddela att hon mår bättre idag.

Vi ska fira på lördag att vi är framme i vecka 13 och passerat den kritiska perioden. Någon som vet någon bra restaurang, Kom med tips!

Kommentarer
Postat av: Mats

Fredsgatan 12 för djävulen! Efter nedkomst är mysiga middagar på restaurang ett minne blott. Den första tiden kan ni helt enkelt inte, efter det kommer en period då ni kan men inte orkar. När ni sedan väl kan fixa barnvakt kommer ni prioritera allt annat före restaurangbesök.

Om det är värt det?..........Japp!

2007-01-23 @ 08:57:39
Postat av: Idha

Med tanke på att du redan börjat fundera över ev. framtida sömnbrist, så tror jag att ni kommer att fixa det utan att ens höja på ögonbrynen. Bra att vara förberedd! O det där med att S inte vaknar ens av bomber kommer säkerligen att ändras i samma ögonblick som plutten tittar ut!
Ha det så mysigt på lördag, är tyvärr dåligt insatt i sthlms restauranger..,.

Postat av: A

Vi gillar ju thaimat - och det finns en jättebra thaikrog på Katarina Bangata - tror jag att det är. Koh Pahnang eller nåt sånt heter den. Men problemet med den är att man inte får boka bord - och det är alltid fullt. Vi har stått där och hängt ett antal gånger i baren i väntan på bord och även gett upp några gånger. Men bra thaimat har dom. Sömnebristen BEHÖVER inte bli ett bekymmer... Good luck med allt ! Kram

2007-01-23 @ 20:17:21
Postat av: Ian Rush's mustasch

Eftersom man oftast bara får höra mardrömshistorierna, där ungen är uppe hela natten och bara skriker, tänkte jag dela med mig av en riktig liten soskenshistoria. Min dotter, snart tre månader gammal, somnar mellan klockan 22.00 och 24.00 på kvällarna och sover därefter i vanliga fall hela nätterna utan att vakna. Hon vaknar först när jag går upp, runt 07.00. Då får hon en ny blöja och lite käk. Därefter är det inte helt ovanligt att hon somnar om och sover ytterligare en timme. Så ni kan ju hålla tummarna och hoppas på det bästa...

2007-01-24 @ 13:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback