Aldrig svurit så mycket i hela mitt liv!

Ja, då är det några veckor sedan som jag stod i ett mötesrum på jobbet och mässade: Helvetesjävlarfanheltotroligthurkandethagåtttillfantusanhelvetssatanskitkonstigt + 5 minuter till. Sofia hade precis ringt och sagt att hon var gravid och mitt ordförråd blev rätt så snabbt tunt och ersattes av svordomar. Nu har jag slutat med det och enbart fortsatt säga olämpliga skämt på de olika möten på jobbet som jag frekvent deltar i.

Ska se om vi kan hålla lågan uppe nu under denna period och fylla denna sida med sånt som får mig att reflektera nu när jag ska bli pappa. Några korta refektioner so far:
1) Enligt alla tidningar om att bli förälder så är det tydligen så att det enbart är kvinnan som bryr sig om att det är dags att få ett barn. Älskar att läsa om alla små söta tips om mammakläder. Är jättesugen på att dra på mig ett par brallor med resår. Blev glad över att läsa att det fanns ett litet kryp-in för oss killar.
www.planetdad.se.
2) Vi är skitskraja över att något ska gå fel. Chansen att vi skulle få barn den naturliga vägen var ju lika stor som chansen att Trinidad-Tobago skulle vinna VM sa ju vår gynekolog. Vi är i slutspel nu! HA!
3) Alla skrönor om havandes mammors matvanor är sanna. Det som ännu inte hänt är att Sofia ligger i sängen och skriker: Peter, fixa cement, jag mååååååååååste ha det. Men det är några månader kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback