Snor

Läser i ett forum på www.Planetdad.se och helt plötsligt minns jag hur min syster och hennes karl roade sig med att få bort snor ur näsan på systerdottern. Höll på med någon plastslang av något slag. Sånt får man inte reda på innan man ska bli förälder. Men när man tänker efter så har ju vanligt att se ungar med snoriga näsor och synen av deras tungor som gladeligen slickar i sig snoret får mig att må mindre bra. Här kommer några väl valda citat från forumet som får vem som helst att göra kullerbyttor av glädje inför det som komma skall:

"Snoret är genomskinligt, inte gult"
"Hon snöt förresten ut en riktigt läskig jättegubbe imorse..."
"...konstant har en fet snorlobba som hindrar andning."
"...Det finns en hel uppsjö med prylar för att suga ut snor"

Den sista kommentaren gör att jag återigen inser att jag ska komma på något att sälja till småbarnsföräldrar. Marknaden verkar enorm! Kan jag snabbt komma på något så kanske jag kan få råd att anställa någon som kan fixa detta med snoret.

Nu säger Sofia som ligger bredvid mig att det finns föräldrar som inte använder sig av hjälpmedel... USCH! Fy fan så äckligt! Marcus, hoppas att du inte är en av dom.

Kommentarer
Postat av: Speedo

Den enda näsa jag petar i är min egen... Kan dock tipsa om ett bra sätt att rensa snoret (eller åtminstone att få det att lossna) - spruta in bröstmjölk i näsan på barnet. Om snoret sedan inte tittar ut på egen hand kan man hjälpa till med en tops (om du vill så kan du säkert använda händerna också...).

Bröstmjölk är för övrigt värsta mirakelmedlet - det funkar mot allt. Snor i näsan? Bröstmjölk! Såriga bröstvårtor? Bröstmjölk! Benbrott? Bröstmjölk! Syfilis? Bröstmjölk!

2007-02-12 @ 09:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback