När ska ungen sova?

En het debatt har startat här på jobbet. Hur ska man söva sina barn? Hur agerar man när ett barn vaknar mitt i natten? För några månader hade jag suckat och stönat och gått iväg och jobbat. Nu hänger jag med i debatten och lyssnar av. Alla vet ännu inte på jobbet att jag ska bli pappa, men de borde nog ana för jag pratar om det med Sofia via telefon och med tanke på att jag sitter i kontorslandskap så snappar de nog upp en del!

Just nu kan jag i alla fall leva med att barnet får kolik, bara barnet är friskt på andra sätt. Vi hoppas på att barnet får Sofias mentalitet och lugna sätt och min kropp som klarat sig från några allvarligare sjukdomar.

Kommentarer
Postat av: Mats

Sovämmet.....Det är ju inte svårt att tyda en viss nervositet från den blivande fadern nu under gravidteten. Men vänta bara. När barnet har kommit kommer nästa och en mer utmattande fas. Andas hon/han? Va tyst det är? Jag måste gå in och kika varvid man ljudlöst gläntar på dörren och vips...ungen är vaken.

Så det där att barnet i sig sover dåligt kanske inte alltid är sant. Kan föräldrar ha en viss påverkan??

2007-02-01 @ 14:43:47
Postat av: Speedo

Vad menar du egentligen med "...klarat sig från några allvarligare sjukdomar"?

2007-02-02 @ 08:39:14
Postat av: Peter

Alltså klarat sig från värre sjukdomar än de som alla får, tex förkylningar, feber etc.

2007-02-02 @ 10:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback