Namn

Och vad ska då barnet heta? Vi vet ju att det med stor sannolikhet kommer ut en unge som är rödhårig och fräknig. I vilket fall som helst så är det mycket lättare att hitta på ett tjejnamn. På killsidan har vi ett alternativ och det är Måns. Enda hindret är att om vi flyttar till Uppsala en dag så lär ju ungen bli söndermobbad om han heter Måns. Men nu blir det ju en tjej. Tea och Lea är ju bra för då slipper barnet att vänta till tvåan innan de lärt sig stava sitt namn. Linnea och Saga....mmmm......namn som innebär att barnet måste bli riktigt gulligt. Linn....inga argument emot det. My....nja, känner att det blir lite för mycket Mumindalen. Minna....nej, för det hette min farbrors ex. Moa....nja, det är för mig förnamnet på en gammal författarina. Svårt detta. Kanske skulle vara skönt om det blev en kille så slapp vi att bekymra oss.

Nu slänge Sofia in Astrid och Esther och jag svarade...nej....då var den diskussionen avslutad... Lovisa...ja, ok, men nja....

....to be continued....

Kommentarer
Postat av: A

Dante är ett jättegulligt namn, tycker jag. Det heter den lille kille som den charmiga tjejen i Söderlund och Bie släpade runt på när hon gjorde sina lika charmiga reportage. Hon har två söner till; den ena heter Ilon, den andras namn kommer jag inte ihåg. Men Dante är bäst....
Annars är Signe väl ett fint namn. Och Kersti.. Och Karin.
Ja, ja - to be continued som sagt var...

2007-02-04 @ 22:53:06
Postat av: Speedo

Hur kunde jag missa det här obevakade målet?!

"Linnea och Saga....mmmm......namn som innebär att barnet måste bli riktigt gulligt."

Den här är så uppenbar att jag nöjer mig med två ord - Peters. Gener.

2007-02-06 @ 17:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback