Musiksmak

Ligger i soffan med datorn i knät och lyssnar på musik som jag letat reda på. Ett gäng med olika grupper. Samtidigt som jag lyssnar och läser om musiken så kollar jag in vad som händer i hockeyn. Idag går det riktigt bra, för det verkar inte som att vi blir förnedrade genom att få stryk med 6-7 mål. Idag ligger vi under med 2-1. Men i alla fall så har jag ju ganska starka intressen för sport och musik. Min känsla är att det oftare är killar som får denna typ av intressen där de verkligen går på djupet. Bland det bästa jag läst är att barnet hör musik redan i mage. Ska se till att fostra upp barnet på massor med bra musik så att jag får ut en musikgalning från dag 1. Redan när barnet kommer ut så vet han/hon att det finns massor med bra kanadensisk bögpop, att Public Enemy är bästa hip-hopen, att Air och deras Cherry Blossom Girl är mamma och pappas låt, att Sly Stone gjorde de bästa låtarna ungefär vid den tiden som pappa föddes och att det faktiskt gjorde fantastisk disco när mamma föddes.

Kollar nu in skottstatistiken i matchen och vi ska visst vara glada över att det bara står 2-1 för vi verkar vara utspelade samt att vi återigen har släppt in ett mål med en man mer på planen.

Kommentarer
Postat av: Mats

Ingen rolig kväll för oss hockeyälskare...Tipsar om hemsidan pandora.com som hjälper en att hitta nya artister som liknar dem man redan tycker om - smart och bra - en massa nya artister hittar man! Vi ses! M

2007-02-03 @ 21:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback