Helt virrig

Jag har bara läst en bråkdel av all media som vräks ut över småbarnsföräldrar och ändå så har jag utsatts för mängder med intryck. Fattar inte hur Sofia klarar av alla dessa intryck med tanke på att hon läser en hel del tidningar. Men hon har säkert ett bättre utvecklat selektivt informationshämtande. Men i alla fall så kommer vi tydligen bli helt förändrade personer, vi kommer omprioritera allt här i livet, vi kommer att ibland gå omkring på små moln och i nästa sekund vara kräkfärdiga av trötthet, emellanåt helt dränkta i bajs och spyor, paraonoida mest hela tiden för att något ska hända barnet. Vilken jäkla kommers det är runt detta med blivande föräldrars osäkerhet över saker och ting.

I alla fall så är jag och Sofia jättelyckliga med det liv vi har just nu och helt plötsligt så kommer det en bajsmaskin in i ens ganska perfekta liv. Och ja, jag vet att ni alla som är föräldrar säger att det livet var inget emot det liv du kommer att få... Kommer att tänka på vad en kollega sa när han fick sitt första barn. Den första tiden så tittade han och hans hustru på varandra och frågade varandra vad som var så fantastiskt med detta? Dock så ändrade de åsikt när deras barn helt plötsligt började bli mer än en bajsmaskin. Vi kommer säker att tycka som de allra flesta att vårt liv blivit helt fantastiskt när vi fått barnet, men jag kommer inte att spotta på mitt gamla liv. Erkänn alla att det är ganska skönt att gå upp en söndag och bestämma sig för att den dagen inte göra något mer än att kolla på alla avsnitt av en tv-serie, eller spontant gå och strosa i affärer en hel dag, åka iväg en weekend till någon storstad, inte ha några tider att passa, äta en middag utan att behöva mata någon etc.... :-)

Idag så har Sofia enbart känt bäbisen en gång. Jag vill också känna ju... Kommer nog att gråta en skvätt då jag första gången känner bäbisen... :-)

Kommentarer
Postat av: Idha

Jadu, passa på att se alla dina TV-serier nu o eventuellt två år framåt, för det finns nog inga tvååringar som accepterar att mams o paps sitter i soffan en HEL söndag :)
Och det är precis sånt jag saknar, eller att få ligga o sträckläsa en bok....mmm. Vill inte ens säga hur det är att ha feber i kombination med barn utan feber...

Skulle vara trevligt med en magbild snart??!

2007-02-27 @ 20:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback