Järnbrist

Sofia är på väg att få ordning på järnbristen, men det är inte helt ok än. Sofias chef, som även är läkare, tyckte att barnmorskan borde ha tagit tag i detta på ett helt annat sätt. Det gjorde att hon mer eller mindre beordrade Sofia att på jobbet följa upp nivån. Det är bra! Nu kämpar vi för att Sofia ska vara piggare när vi drar till New York. Vi äter till exempel broccoli.

Idag ringde även Sofia till barnmorskan för att se om hon kan gå ner på 50% i tjänst. Detta för att det börjar bli tungt beroende på magen, järnbristen, samt ett jobb som innebär en hel del rörelse. Vi får se hur det går....

Caroline, jag håller med om det mesta du skrev, förutom detta med domaren. Han var ganska bra i söndags. Ja, förutom att han borde ta ut Sundström direct för misconduct så att vi slipper se honom hänga vid domaren och tjata.


Kommentarer
Postat av: Mats

Kan meddela att Åsa hade grym järnbrist under sin andra gravidet. Barnmorskan beodrade henne att äta Nifferex vilket man tydligen blir allt annat än lös i magen av. Åsa tog inte en tablett utan åt broccoli och blomkål som en galning vilket gjorde att värden blev ok igen. Sensmoral: Ät grönsaker!

2007-04-11 @ 12:03:34
Postat av: Emma

Hej. Kikar in. Vilken trevlig blogg.
Jag tänkte bara lägga mig i den här debatten om järnbrist. Jag har det från & till, och Nifferex är dom tabletterna som jag tycker har varit bäst. Min mage va precis som vanligt. Det är inte alla järntabletter som är så snälla... ;) Lycka till med allt.

2007-04-11 @ 14:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback